Jaki wpływ ma pandemia na decyzje i preferencje klientów na rynku nieruchomości? - zdjęcie główne

Podczas debaty rozmawiano o zmianach, które wymusiła pandemia koronawirusa wobec deweloperów. Poruszono m.in. kwestię spowolnienia prac administracyjnych oraz rozmawiaono o bardziej restrykcyjnej polityce banków podczas lockdown'u. Goście debaty przyzali, że koronawirus nie wpłynął znacząco na postępy prac budwlancych na rozpoczętych inwestycjach.

Po spokojniejszym marcu i kwietniu, od maja wzrósł popyt na nowe mieszkania i wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Podpisywane są kolejne nowe umowy deweloperskie i rezerwacyjne. Zarówno w biurach sprzedaży, online, jak i korespondencyjnie.

- Podpisywaliśmy z klientami umowy rezerwacyjne online - mówił przedstawiciel Allcon. - To pokazuje sposób realizacji transakcji z klientami na przykładzie Pucka. W Pucku ze względu na charakterystykę tego miejsca, kupują ludzie z całej Polski. Robią to głównie online, również dlatego, że deweloperzy przyzwyczaili klientów do kupowania pewnej obietnicy: po pozwoleniu na budowę następują 2 procesy, budowy i sprzedaży. Transakcje opierały się na materiałach marketingowych deweloperów. Uważam, że klienci są świadomi i mają kompetencje do rozmów online.

 

Cały artykuł nt. debaty zorganizowanej przez "Dziennik Bałtyki" można pobrać poniżej.